Torstai 28.03.2024
Nimipäivät: Armas

Tuuli:
 

Lisää medianäkyvyyttä: Hattis ja Reska nyt yhteisellä alustalla

Yhteisellä alustalla toimiviin Hattulaan.fi- ja Reska.fi -verkkolehtiin voi ilmaiseksi ilmoittaa tulevista tapahtumista. Tapahtumat nousevat esiin verkkolehden ykköspaikalle aikajärjestyksessä.

Yhteisellä alustalla toimiviin Hattulaan.fi- ja Reska.fi -verkkolehtiin voi ilmaiseksi ilmoittaa tulevista tapahtumista. Tapahtumat nousevat esiin verkkolehden ykköspaikalle aikajärjestyksessä.

Hattulan oma lähilehti Hattulaan.fi on uusinut verkkosivustonsa. Julkaisualusta on nyt sama kuin Reska.fi-verkkolehdellä. Yhteinen alusta mahdollistaa julkaisujen mainosmyynnin yhteensopivuuden myös teknisesti, jolloin mainostajille saadaan entistä laajempi näkyvyys.

Uutuutena on Viikon Diili -mainospaikka, joka näkyy lukijalle aina verkkosivulle tultaessa. Digiratkaisuihin kuuluu nyt myös kumppanuus Hattula Jumboscreenin kanssa.

Hattulaan.fi-verkkolehdessä on lisätty keskeisten yhteistyötahojen näkyvyyttä. Sekä kunnalla että seurakunnalla on mahdollisuus tuottaa sivuille omaa materiaalia. Myös seurojen ja yhteisöjen näkyvyyttä parannetaan.

– Sivuille on tässä vaiheessa vasta lisätty linkit muutamien isojen järjestöjen omille kotisivuille. Mikään ei myöskään estä kiinteämpää yhteistyötä, kuten esimerkiksi printtilehden perinteisten seurojen varainkeruusivujen ja sähköisen markkinoinnin yhdistämistä tai omien seurasivujen tekoa Hattulaan.fi:n yhteyteen, jos yhdistyksellä ei ole omia kotisivuja, sanoo lehden päätoimittaja Juha Reinikainen.

Verkkolehden blogi-osiossa on myös Lukijoilta-blogi, joka toimii yleisönosastona. Lukijakirjeet kulkevat toimituksen kautta.

Kaikkia juttuja voi kommentoida joko omalla nimellä tai nimimerkillä. Kommentointiin pääsy tapahtuu sähköpostiosoitteen tai facebook-tunnusten avulla, jolloin toimitukselle jää tieto kirjoittajan henkilöllisyydestä.

Hattulaan.fi-verkkolehden lukijamäärä on nyt suurin piirtein sama kuin kunnan talouksien määrä eli 4.200. Reska.fi-verkkolehteä on klikannut viimeksi kuluneiden 30 päivän aikana runsaat 18.000 lukijaa.

– Yhteisellä verkkoratkaisulla ja printeillämme voimme tarjota jo tosi kattavan mainospaketin, sanoo julkaisujen toimitusjohtaja Ilkka Peltoniemi.

– Verkkoalustaa on kehitetty entisen Mediatawastin eli nykyisen Aucorin kanssa viisi vuotta. Valmis se ei ole koskaan, mutta paikallisviestinnässä se alkaa olla tykeimmästä päästä.

– Haasteet ovat sisällöntuottamisessa ja mediamyynnissä, mihin haemme ratkaisua suoraan rekrytoimalla ja myös franchising-pohjalta nyt, kun valmistumassa on Riksu.fi. (Hattulaan.fi)

Jätä vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.