Torstai 28.03.2024
Nimipäivät: Armas

Tuuli:
 

Hellekesä lisää kysyntää lihatiskillä, jätskilaarilla ja juomaosastolla

Hyvin varustettu lihatiski on kesällä ehdoton vaatimus, kertoo kauppias Miro Parjanen.

Kesälomakausi Suomessa alkaa olla parhaimmillaan ja säät hellivät nyt jopa yli 30 asteen lämmöllä. Sateisten kesien jälkeen vihdoin koittanut lämmin kesä lisää muun muassa grillilihan myyntiä.

– Seuraamme sääennusteita tosi tarkkaan, koska sää vaikuttaa ihmisten ostokäyttäytymiseen paljon. Kysyntää on ollut tavallista enemmän kaikesta mikä menee grilliin, eli pihvilihasta makkaroihin, kertoo kauppias Miro Parjanen K-Supermarket Hattulasta.

Grilliruoat, panimotuotteet ja jäätelöt ovat käyneet edelliskesiä paremmin kaupaksi toukokuusta asti ja esimerkiksi joillain panimoilla on ollut tekemistä reagoidakseen kysyntään. Miro Parjanen sanoo, että K-Supermarketissa hellekelin hittituotteiden kovaan kysyntään on pystytty vastaamaan, vähintään paikkaamalla tilapäisesti loppunut tuote jollain muulla.

– Kesä on muutenkin meillä vilkas, vilkkain aika alkaa juhannuksesta ja jatkuu heinäkuun loppuun, Miro Parjanen kertoo.

Kuuman kesän ruoanlaittoa K-Supermarket pyrkii helpottamaan tiskillä tarjolla olevilla resepteillä ja vinkeillä.

– Ja valikoima yritetään pitää grilliin sopivana.

Pihveissä marinoitua lihaa ostetaan enemmän kuin marinoimatonta, suhde on noin 70–30.

– Pyrimme myös pitämään erilaisia marinadeja tarjolla, eli vaikka tiskissä ei olisikaan omaa suosikkimakua, kysymällä voi lihaan saada haluamansa marinoinnin, opastaa kauppias Parjanen.

Juha Reinikainen

Jätä vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.